Aarhus Stadsarkiv indsamler og opbevarer de dele af Aarhus Kommunes arkiv, som skal gemmes for eftertiden. Arkivet indeholder blandt andet sager og oplysninger om borgere, som har haft bopæl i kommunen.

Der kan i princippet findes oplysninger om dit liv mange forskellige steder i stadsarkivets samlinger. Men der findes ingen enkelt sag, hvor alt materiale om dig er blevet samlet.

Bestil oplysninger om dig selv her

Bestil dit afgangsbevis fra en af Aarhus Kommunes folkeskoler. Stadsarkivet opbevarer afgangsbeviserne fra 1978 og frem.

Bestil andre oplysninger om dig selv (typisk borgersager) (LINK TIL FORMULAREN)

Sagsgangen når du bestiller dit afgangsbevis fra en af Aarhus Kommunes folkeskoler

Udfyld formularen via ovenstående link. Du får en bekræftelse på skærmen.

Afgangsbeviserne er opstillet på vores magasin, hvor vi ekspederer fra én gang ugentligt. Ekspeditionstiden er derfor op til 7 arbejdsdage.

En digital kopi af afgangsbeviset fremsendes med digital post.

Sagsgangen når du søger oplysninger om dig selv

Udfyld formularen via ovenstående link. Du får en bekræftelse på skærmen.

Når vi har modtaget din anmodning, sender vi dig en mail om, at vi har modtaget din henvendelse.

Stadsarkivet igangsætter herefter undersøgelsen for at undersøge om materialet er i vores samlinger.

Søger du oplysninger om en anbringelsessag eller anden sag, som oprindeligt blev behandlet af Magistraten for Sociale forhold og Beskæftigelse, sendes din henvendelse videre hertil. De vil fremadrettet forestå sagsbehandlingen af din henvendelse, og rekvirerer det materiale som Stadsarkivet måtte have. De vil også rekvirere de akter, som de fortsat måtte havde i deres besiddelse – herunder lave søgninger i CPR, hvilket Stadsarkivet ikke har mulighed for.

Du vil herefter modtage et svar med digital post med en kopi de relevante sagsagter. Du kan læse svaret i i din e-boks eller på borger.dk